۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

آبرسانی به ساوه از سد الغدیر/ آب خنک از گلوی ساوجی ها پایین رفت

آبرسانی به ساوه از سد الغدیر/ آب خنک از گلوی ساوجی ها پایین رفت

اراک- خبرگزاری مهر: پس از سالیان دراز، بالاخره با حمایت مسئولان طرح آبرسانی به شهر ساوه از سد الغدیر این شهرستان به اتمام رسید تا مردم بتوانند با خیال راحت یک لیوان آب بخورند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ساوه، رئیس آب و فاضلاب ساوه صبح پنجشنبه در جریان بهره برداری از طرح آبرسانی به ساوه در گفتگوی با خبرنگار مهر اعلام کرد: برای افتتاح تصفیه خانه ساوه، پنج مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب در نظر گرفته شده است.

ابوالفضل شهباز بیان کرد: برای اجرای خطوط انتقال بین مخازن و تصفیه خانه این پروژه، ۳۷ کیلومتر عملیات لوله گذاری انجام شده و با احداث تصفیه خانه آب و ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵۷۵ لیتر در ثانیه، علاوه بر افزایش ظرفیت، امکان افزایش پمپاژ تا ۷۰۰ لیتر در ثانیه نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی تصفیه خانه ساوه به عنوان قسمتی از طرح آبرسانی به ساوه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع در سال ۸۸ آغاز شد و هم اکنون در حال بهره برداری است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب ساوه گفت: با توجه به موقعیت اقتصادی و کشاورزی ساوه و همچنین نیاز مبرم مردم شهر به آب قابل شرب، طرح آبرسانی در اولویت دیگر پروژه های عمرانی شهر قرار داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با کلنگ زنی طرح انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان، بتوان مشکل کمبود آب در ساوه را به طور کامل حل کرد.

کد خبر 2430862

برچسب‌ها